Skadeläge och andra nyheter

*
Efter Carragher's tackling så sitter Nani nu och väntar på en dom över hur länge kan kommer bli borta. United fruktar att Nani kan komma att bli borta i flera veckor. Nya rapporter lär komma under dagen.
*
*
Ett ljus i mörkret är att Antonio Valencia är tillbaka i speldugligt skick och kan komma att göra årsdebut snart. En välbehövlig förstärkning för United om Valencia inte tappat för mycket under skadefrånvaron.
*
Rykten i Engelsk press gör gällande att United planerar att spendera uppemot 100 miljoner euro i sommar för att plocka in sex spelare: Gareth Bale, Ashley Young, Jordan Henderson, Alex Chamberlain, Jack Rodwell samt Maarten Stekelenburg.
*
Att United skulle plocka in hela sex spelare finner jag ganska otroligt, men skulle tre av de ovan nämnda bli aktuella skulle jag inte bli förvånad. Det som saknas i den listan är dock en mittfältare som kan styra Uniteds spel, såvida inte Jack Rodwell räknas in i den kategorin.
*
*
Late update:
Flertalet medier uppger också att Palermo's mittfältare Javier Pastore närmar sig United. Summan som nämns är 40 miljoner euro. Ganska mycket för en mittfältare som egentligen bara gjort en riktigt bra säsong i Serie A. Känns något oprövad för att man ska lägga ut den summan. Själv hade jag hellre sett Schweinsteiger (det kommer jag repetera gång på gång på gång ska ni se).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0