Funderingar

En sak man kan fundera på om man tittar på ovanstående bild: såvitt jag har sett så används sprejflaskorna (domaren på bilden har en fäst vid midjan) för att markera var bollen ska ligga och muren ska stå vid frisparkar t.ex. Det är korttidssprej som försvinner ganska fort, men blir kvar länge nog för att inte spelarna ska kunna fuska med var muren står och var bollen ska ligga (det är vanligt att muren går nån meter framåt och att bollen slängs nån meter framåt). Såvitt jag har sett så används den i hela Nord- och Sydamerika, men fortfarande har man inte sett den någonstans i Europa (rätta mig gärna om jag har fel). Den verkar väldigt användbar, så man kan alltid fundera på varför. Klart är ju att det blir svårare (för att inte säga omöjligt) för spelarna att fuska om de inte vill ha ett gult kort rakt av då.
*
Ganska intressant att América, Chivas och Monterrey, som är tre av Mexikos absolut största klubbar, delar samma tröjsponsor, nämligen matkedjan Grupo Bimbo. Fem klubbar i Mexikanska högstaligan har Coca-Cola som en sekundär tröjsponsor och ytterligare två har Pepsi.
*
Wes Brown har gjort 5 mål under sin 13 år långa kärriär. Det är lika många som Gary Neville gjorde på 400 matcher. Ganska lite för spelare som mest spelat ytteraback.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0