Första inlägget(!) - Intro

Mjahaja, hej på dej du, som nu råkar snubbla över denna och läsa. Den här bloggen är tänkt att handla främst om fotboll. Kunde aldrig ha gissat, eller hur? Bara addressen som ger bort det lite.
*
Som den också indikerar så kommer det vara mycket om Manchester United, men jag lär skriva lite ditt och datt om det mesta som intresserar mig, vilket kommer inkludera spekulationer, matcher och så vidare.
I vilket fall som helst, jag är 22 år gammal och bor i Södertälje. Har alltid gillat fotboll rätt mycket, och det första lag jag började hålla på var Djurgården. Det var nog runt 96-97 eller så. Är uppvuxen med fotboll rätt mycket då farsan håller på Everton och Hammarby, så det kommer nog därifrån (utom favoritlagen då). Mitt Engelska favoritlag är Manchester United, vilket jag fastnade för 1999, mest tack vare Ryan Giggs otroliga solomål mot Arsenal i FA-cupen 1999. Har hållit på dem sen dess, i långa perioder närmare fanatiskt. Förutom United har jag vissa Everton-sympatier (jao, det skyller jag helt på farsan) också.
*
Under en period var jag rätt inne i Italiensk fotboll också (Rui Costa & Gabriel Batistutas tid i Fiorentina som jag höll på då, samt ett tag Milan). Tappade intresset ganska mycket efter Calciopoli dock, och har aldrig återfått det. Det är bara Engelsk fotboll som gäller för mig nu (ok, lite Allsvenskan också).
*
För att klargöra några saker: nej, jag är inte en typisk postare med p12-mentalitet som gillar att skriva könsord om motståndarlag såfort mitt favoritlag förlorat. Den här bloggen kommer hålla något högre klass än så. Jag kan inte garantera opartiskhet (hell, det vore bara korkat) då jag håller på United, men jag kan garantera att det inte kommer verka vara Gary Neville som skriver heller. Jag gillar fotboll, och framförallt United, men jag fokuserar på mitt eget lag både vad gäller positivt och negativt. Har United förlorat en match kommer jag fokusera mer på att såga det United gjorde dåligt än något annat.
*
Det mesta kommer som sagt att handla om United, men ser jag andra nyheter som intresserar mig på nåt sätt kommer jag kommentera dessa också. Bloggen kommer vara en blandning av delvisa matchreferat, krönikor och nyheter (självklart då nyheter med mina egna kommentarer till).
*
Som lite avslutande (kanske intressant) kuriosa så ska jag visa en lista på mina topp5 favoritspelare (endast spelare som fortfarande är aktiva).
*
1. Ryan Giggs - En otrolig yttermittfältare med den nog bästa bollkontroll en spelare någonsin haft. Håller fortfarande, vid 37 års ålder absolut toppklass. En professionell och lojal spelare.
*
2. Gennaro Gatusso - Kompromisslös och hetlevrad mittfältare som i flera år utgjorde Milans hjärta och själ. När han var som bäst fanns det ingen som kunde driva på ett lag som han. Har tappat i kvalitée under senare år dock, men hans hjärta kan nog inte ifrågasättas.
*
3. Tim Cahill - Den lille Australiensaren med hett temperament, en stenhård spelstil och ett helt onaturligt huvudspel för sin längd. Burit Everton på sina axlar under de perioder han inte varit skadad, och han är en av mina favoriter. Målfarligt, lojal och viker aldrig ner sig.
*
4. Darren Fletcher - En grovjobbare som är det bästa beviset på att Sir Alex vet bättre än sina kritiker. Blommade ut sent men vägrade ge upp, och har senaste säsongerna varit en viktig kugge för United. Grovjobbare som också kan slå avgörande passningar när formen stämmer.
*
5. Javier Zanetti - Har aldrig riktigt gillat Inter, men Zanetti är en legendarisk spelare. Han har nog aldrig gjort en dålig match, spelar lika bra på alla positioner och har ledaregenskaper som få. Dessutom en mycket sportslig och professionel spelare. Finns få som når samma nivå.
*
Andra favoriter som inte spelar längre inkluderar bl.a. Manuel Rui Costa, Gabriel Batistuta, Ole-Gunnar Solksjaer och Paolo Maldini.
*
Jag återkommer med nya inlägg när jag hittar nyheter att kommentera, matcher att reflektera över eller liknande.
*
Kan dessutom påpeka att det kommer inte vara helt ovanligt att jag blandar in Engelska ord i texterna, då de ofta kan beskriva bättre än ett motsvarande svenskt ord (enligt min åsikt, då).
*
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0