Arsenal-Barcelona

Bolltrollarlaget nummer ett mot bolltrollarlaget nummer två på Emirates Stadium i London. (För tillfället, kan jag påpeka, är Barca nummer ett och Arsenal nummer två.)
*
Först vill jag påpeka två saker:
1) Alex Song verkar verkligen försöka se ut som Abel Xavier. Lika som bär eller?
*
2) Barcas bortatröjor är seriöst bland det fulaste jag sett. VAD hade någon rökt när den färgen verkade som en bra och snygg idé? Psykadelisk svamp? Seriöst ASFUL färg.
*
Barca inledde matchen bäst, och dominerade första halvlek stort. Såg mestadels ut som kattens lek med råttan, så utspelade var Arsenal. David Villa gjorde 1-0 i 26e efter att ha blivit framspelad av Messi; man kan ifrågasätta kommunikationen i Gunners backlinje då en spelare upphävde vad som kunnat vara en glasklar offside på Villa. I första halvlek såg Arsenal verkligen ut som Barca Light. En ljuspunkt för Gunners var dock att Wilshere imponerade.
*
Andra halvlek inleddes som första slutade: det var först när ett par byten genomförts och Arshavin kom in som matchbilden ändrades på allvar. I 78e minuten kom van Persie igenom, och ur dålig vinkel satte han ett hårt skott mellan Valdes och stolpen. Valdes får ta på sig det målet, för han lämnade en alldeles för stor lucka. En tavla rentav. Blott fem minuter senare satte Arshavin 2-1. Lustigt nog verkade Barcelona vara nöjda med resultatet, för tempot sänktes och Barcas typiska 1-touch-game blev ett segt 6-touch-game eller dylikt. Man får nog säga att Arsenal vann rättvist i slutändan.
*
Slutresultat: 2-1 till Arsenal
*
2-1 innebär fortfarande en fördel för Barca, då man har ett bortamål och klarar sig på 1-0 på Camp Nou.
*
Förutom Wilshere så bör målvakten Szczesny få beröm, han gjorde en stabil insats, och med tanke på hans ålder (20) är det jäkligt bra mot Barcelona. Arshavin ska ha beröm, för det var han som kom in och vände matchen tycker jag.
*
Jag måste seriöst fundera på att bojkotta varje match där Barca spelar borta, deras bortadräkt kommer ge mig mardrömmar. Så osannolikt ful. Nån borde skjutas för att ha designat den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0